KORPORAT & PENGURUSAN STRATEGIK

 Nama Jabatan / Bahagian Jabatan Korporat & Pengurusan Strategik
 Nama Ketua Jabatan / Bahagian- kosong -
 Tel Jabatan 03 - 8026 3120 / 8026 3257
 No Faks Jabatan 03 - 8026 3166
 E-mel Jabatan-

FUNGSI JABATAN

 1.Membentuk imej korporat dan Budaya Kerja Cemerlang melalui pelaksanaan Pengurusan Kualiti Menyeluruh, 'Perfomance Management'. dan penerapan 'Good Governance.
 2.Meningkatkan kualiti penyampaian perkhidmatan dan kepuasan pelanggan menerusi pengurusan aduan dan perkhidmatan pelanggan yang mesra, cekap dan berintegriti.
 3.Penyaluran maklumat rasmi kepada pelanggan.
 4.Memperkasa penyampaian perkhidmatan organisasi menerusi penyelidikan dan pembangunan.
 

PIAGAM PELANGGAN JABATAN PERANCANGAN KORPORAT & PENGURUSAN STRATEGIK

Piagam Pelanggan
1.
Surat maklum balas status aduan kepada pengadu (sekiranya aduan tidak dapat diselesaikan dalam tempoh 14 hari) 
10 Hari
2.
Surat maklum balas aduan selesai
2 Hari
3.
Menjawab panggilan telefon dengan 3 kali deringan 
10 Saat
4.
Maklum balas permohonan lawatan ke MPSJ
3 Hari 
5.
Siasatan aduan ke lokasi dalam tempoh (mengikut kawasan) : 
i.    Subang Jaya 
ii.    Puchong/Kinrara
iii.    Seri Kembangan
** tempoh tersebut adalah dikira selepas masa panggilan aduan dibuat 


30 Minit 
45 Minit 
1 Jam

6.
Mengeluarkan surat akuan penerimaan 
3 Hari



MS