KONTRAK & UKUR BAHAN
Nama Jabatan / Bahagian | Jabatan Kontrak Dan Ukur Bahan |
Nama Ketua Jabatan / Bahagian | En. Nazarudin Bin Mashtuki |
Tel Jabatan | 03-80263249 |
No Faks Jabatan | 03-80241870 |
E-mel Jabatan | - |
FUNGSI JABATAN
1. | Mengurus Pentadbiran Kontrak Projek Majlis. |
2. | Mengurus Perolehan secara Tender dan Sebutharga. |
3. | Menyemak dan Mengesyorkan Bayaran Bagi Kerja-Kerja Kejuruteraan Awam Dan Bangunan. |
4. | Urusetia Lembaga Tender dan Jawatankuasa Sebutharga. |
5. | Urusetia Lawatan Serah Tapak. |
PIAGAM PELANGGAN JABATAN KONTRAK DAN UKUR BAHAN
1. |
Menyediakan Dokumen Tender selepas menerima maklumat projek yang lengkap daripada jabatan pelaksana |
90 hari |
2. |
Menyediakan Dokumen Sebut Harga selepas menerima maklumat projek yang lengkap daripada jabatan pelaksana. |
14 hari |
3. |
Menyemak Dokumen Tawaran serta memberi khidmat nasihat dari teknikal dan aturcara kontrak bagi perolehan kerja, perkhidmatan dan bekalan yang dikemukakan oleh jabatan terlibat. |
14 hari |
4. |
Menyediakan Anggaran Kos Projek selepas menerima lukisan reka bentuk yang lengkap |
21 hari |
5. |
Membuat pelarasan kadar harga tawaran selepas penerimaan surat setuju terima daripada kontraktor. |
30 hari |
6. |
Menyediakan Sijil Bayaran Interim selepas penerimaan tuntutan yang lengkap daripada kontraktor. |
7 hari |
7. |
Menyediakan pengiraan perubahan kerja selepas penerimaan arahan bertulis daripada jabatan pelaksana. |
30 hari |
8. |
Menyediakan Perakuan Muktamad selepas tamat tempoh Liabiliti Kecacatan sesuatu projek atau setelah Perakuan Siap Memperbaiki Kecacatan mengikut masa terkemudian. |
3 bulan |
9. |
Melaksanakan kaji selidik bagi penyediaan maklumat kos berdasarkan harga terkini bahan binaan |
60 hari |
10. |
Menjawab Surat Akuan Penerimaan |
1 hari |
Direktori Jabatan Kontrak Dan Ukur Bahan
Sila klik pada pautan di atas....